Achter de geraniums

Na het middageten breng ik haar van het restaurant terug naar haar appartement. Ze wil naar het toilet, maar geeft zelf al aan dat ze even wacht tot ik wat meer tijd heb.

Er moeten inderdaad nog een aantal mensen naar hun appartement gebracht worden. Een aantal zit in het restaurant, anderen bij de groepsverzorging en nog een aantal in de ruimte van het eetproject. Met z’n vieren zijn we heel wat keren aan het heen en weer lopen.

Als iedereen weer op z’n plek is loop ik naar terug naar haar. Ze heeft haar rolstoel al zo dicht mogelijk bij de badkamer gemanouvreerd.

Als de toiletgang, met behulp van de actieve lift, achter de rug is rij ik haar in de rolstoel naar het raam. Op die plek zit zij altijd haar doetje te doen.

  “Zo, nu kan ik weer zien wat er buiten gebeurt”zegt zij.

  “Ja, en iedereen ziet weer dat u achter de geraniums zit” reageer ik.

Ze schiet in de lach en zegt:

  “Volgens mij heb je een andere bril nodig. Er staan hier helemaal geen geraniums.”

We lachen er allebei om, ik zeg haar gedag en ga naar de volgende die naar het toilet geholpen wil worden

Leave a Reply

